Saturday, February 11, 2017

Vi fikk en ny pfo oppgave hvor vi skulle lage en oppgave ut fra ordet himmel. Jeg syntes det var vanskelig og holde seg inne i en ramme siden i pfo var det så gøy at du kunne gjøre akkurat det du ville gjøre og kunne velge hvordan du skulle gjøre det. Når vi må holde oss innenfor en ramme eller en tittel synes jeg at det ble vanskeligere.

Da vi slik oppgaven begynte vi å tegne skisser og finne på ideer. Vi gjorde dette mens vi ikke hadde macene åpne foran oss sånn at vi skulle komme på egne tanker og ideer. Jeg syntes det var vanskelig og kom ikke på noen gode ideer.





Jeg tenkte først noe fotomanipulasjon men syntes det var vanskelig og var ikke sikker på om at jeg kom til å klare det. Jeg tenkte derfor at jeg kunne ta bilder og sette dem sammen til noe. Siden jeg var hjemme fra skolen en stund prøvde jeg å finne på noe jeg kunne gjøre på Tingvoll. Jeg gikk derfor ut med kameraet og gikk rundt og tok bilder. Jeg tok bilder av himmelen siden der var jo det oppgaven het. Jeg gikk ed til kirka og tok bilder av den og gravstedet. Tok bilder med kirka i bakgrunnen. Jeg valgte kirka siden de kristne tror jo at de kommer til himmelen når de dør. Jeg tok bilder av solnedgangen men vet ikke om jeg kunnen bruke disse bildene til noe.

Jeg hadde også tenkt å prøve meg på en time-Slice men våknet aldri tidlig nok til å lage en. Derfor skal jeg prøve en siste gang å lage den denne helga. En time slike er et bilde satt sammen av andre bilder. Alle bildene blir tatt fra samme sted men med tidsmellomrom. Bildene blir da satt sammen i Photoshop for å lage et bilde ut fra alle bildene. sluttresultatet blir jo et bilde som viser at tiden passerer.

Dette var de kompetansemålene jeg valgte for denne oppgaven:

-       planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere bildeproduksjoner tilpasset mediet, på location og i studio

-       bruke, vurdere og dokumentere ulike effekter og teknikker i redigeringen for å forsterke et budskap

No comments:

Post a Comment