Thursday, March 16, 2017

ny pfo oppgave

I denne timen valgte jeg det endelige prosjektet mitt. Jeg hadde begynt planleggingen i forie pfo time men bestemte meg for hva jeg ville gjøre denne gangen. Jeg valgte å jobbe og fordype meg i photoshop siden det er så mye å lære som jeg ikke ennå kan. Derfor valgte jeg å lage bilder av viktige personer hvor halve ansiktet er skrift av kjente ting de har gjort. Selvfølgelig kan det hende at jeg tolker viktigheten til personene forskjellig enn hva andre ville gjort eller at andre ikke ville ha syntes at de figurene jeg valgte var så viktige som jeg syntes. Dette handler mer om hva jeg føler når jeg ser på bildene av personene og hva jeg føler når jeg hører hva de har sakt. Jeg spiller på patos. En av de tre grunnprensippene når man tolker. Patos er den som handler om følelser og det er det jeg har lyst til å få frem i denne oppgaven.

Jeg har tenkt til å bruke denne videoen til å hjelpe meg med prosjektet sånn at jeg vet hva jeg gjør. 





Problem stillingen min er slik:
-       Velge en oppgave
-       Finne bilder og velge personer som jeg skal jobbe med.
-       Finne tekst som skal være med på bildene.
-       Redigere bildene slik jeg vil ha dem for å understreke poenger.
-        
-        



Dette er de kompetansemålene jeg valgte for meg selv.

-       beskrive og tolke bilders innhold og redegjøre for bilders påvirkningskraft
-       kunne sette egne bildeuttrykk inn i en uttrykkshistorisk sammenheng

-        

No comments:

Post a Comment