Sunday, September 11, 2016

Fordypnings prosjekt i pfo

Fordypnings prosjekt i pfo 


Jeg har trengte først at jeg skulle lage en time lapse av Kristiansund. Dette trengte jeg kom til å bli litt kjedelig så jeg prøvde å finne noe annet. Jeg gikk inn på youtube og søkte på Photoshop. Der fant jeg forskjellige ideer om hva jeg ville gjøre. Etter å ha sett noen av videoene valgte jeg og bruke denne som grunn i prosjektet mitt:


Her skal jeg prøve å lage et bilde om til en tegneseriefigur ved hjelp av pen toolen i enten illustrator eller Photoshop. Jeg planlegger å lage en bakgrunn i tillegg til ansiktet. Bildet skal være av enten meg eller en av vennene mine. Jeg skal prøve å ta bildet i studio hvis jeg får det til.


Jeg planlegger også å lage fire figurer i forskjellige farger å legge dem samme i et bilde, slik som vist i bildet over. Når jeg gjør det slik må jeg passe på fargekombinasjoner og kontraster.

Mine kompetansemål:
  • Btforske og bruke ulike former for fortellerteknikk og dramaturgi i egne bildefortellinger
  • Bruke og drøfte tidligere tiders uttrykk som inspirasjonskilde for egne bildeuttrykk
  • Anvende fagterminologi i dokumentasjon og vurdering av bilder









No comments:

Post a Comment