Monday, June 6, 2016

Sevvalgt oppgave

Kinetisk typografi

Som fordypnings oppgave valgte jeg å lage kinetisk typograf i ut av ” C is for Cookie” av The Cookie monster. Jeg prøvde å skriften fram på forskjellige måter å får det til å se kult ut. Det var vanskelig for dette var første gang jeg hadde vært borti after effects så jeg måtte lære meg det mens jeg prøvde å lære meg kinetisk typografi. Dette var en god oppgave for meg for jeg føler at jeg har lært meg after effects bedre enn før. Jeg har også lært hvor lang tid det tar å lage kinetisk typografi.

Jeg startet prosessen med å se på andre kinetisk typografi videoer på youtube for å få en ide om hvordan jeg ville ha lagt det. Etter det prøvde jeg på finne en audio fil jeg kunne bruke som bakgrunns lyd i prosjektet mitt. Jeg prøvde mange, noen eksempler er: talen fra Independence Day, Andreas Schulle´s cookie monster og den endelige Cookie monster sangen fra sesam sesam.

 For at jeg skulle skjønne noe som helt av hva jeg måtte gjøre så jeg på tutorials videoer som hjalp meg til å skjønne after effects og hva jeg skulle gjøre for å få en bra video. I en av videoene lærte jeg å lage mine enge animasjoner og kalte den ene jeg lagde scale up. Denne blir brukt mest i det endelige produktet.

Den andre animasjonen eller effekten som blir brukt mye i produktet er video copilot´s sure target. Det er en effekt som du laster ned fra video pilot hjemmesiden og installerer. Det tok litt dis før jeg fikk den til å virke som jo var frustrerende men det var vært det da den virket og jeg fikk en kul effekt med på videoen min.


Jeg satt og jobbet med dette fra onsdag 25 mai til søndag 29 mai. Jeg forestilte meg ikke at det kom til å ta så lang tid så jeg startet litt sent. Da jeg startet jobbet jeg til jeg ble ferdig. Det endelige produktet er ikke perfekt og jeg vet at det ikke er det beste. Men ut ifra at dette var min første gang med både after effects og kinetisk typografi synes jeg at det gikk bra.






No comments:

Post a Comment