Wednesday, May 25, 2016

C is for cookie

I dag startet jeg med å lage min PFO oppgave. Jeg skulle jage Kinetic typografi som er skrift og ord som hopper på skjermen. Jeg brukte Adobe after effekt for å få til dette. Siden dette er noe nytt for meg brukte jeg tutorials på youtube til hjelp. Videoene hjalp, og produktet mitt begynner å ligne på noe.

Som Audio fil brukte jeg C is for cookie fra sesame street. Siden jeg er nybegynner innenfor dette måtte jeg ta noe enkelt som jeg viste at jeg kunne få til.


Jeg hadde litt problemer med tastaturet i dag. Siden de fleste videoene jeg brukte var amerikanske bruker de da også amerikanske tastatur. Dette ble et problem da de viste en snarvei på tastaturet som jeg da ikke hadde siden jeg har norsk tastatur. Jeg prøvde å fikse dette på mange forskjellige måter og ente opp med å skifte tastaturet fra et norsk et til et amerikansk et. Etter det var det ikke flere problemer.


Det tar lang tid å lage dette siden det er mange detaljer å ha med og mange animasjoner som du må lage. Jeg prøver å få det ferdig til neste onsdag men det kan fort hende at jeg ikke blir ferdig til da siden det er så avansert

1 comment:

  1. Dett er morsomt Ruth Maria. Husk å dokumntere det du gjør underveis, hva, hvordan og hvorfor. Lykke til!

    ReplyDelete